• الموقع : موقع سماحة السيد محمد علي الحسيني .
        • القسم الرئيسي : لغات أخرى .
              • القسم الفرعي : فارسى .
                    • الموضوع : ختصری از زندگینامهء علامه سید محمد علی حسینی: .

ختصری از زندگینامهء علامه سید محمد علی حسینی:

ختصری از زندگینامهء علامه سید محمد علی حسینی:

 

علامه سید محمد علی حسینی ، اهل کشور لبنان هستند و سالهاست که با تلاش فراوان و تحمل سختی های زیاد، برای اصلاح دنیای اسلام و عرب فعالیت می کنند. ایشان تجربیات و آگاهی های وسیعی در مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی دارند و بیش از هفتاد کتاب در موضوعات اسلامی، سیاسی، تاریخی، اخلاق، فقه و معارف دینی نوشته اند. برخی از این کتاب ها به زبان انگلیسی ترجمه شده اند.

 

ضمن دفاع از سیاست های آزادیخواهانه، همواره مخالف خشونت گرایی بوده اند و اعتدال دینی را ترویج و تبلیغ می کنند. ایشان معتقد به گفتگو و تفاهم برای رعایت مصالح تمام گروه های مختلف هستند و در این زمینه اقدامات ارزنده ای انجام داده اند. به همین دلیل نزد علمای دینی و شخصیت های سیاسی از جایگاه و احترام ویژه ای برخوردارند.

 

علامه حسینی در تلاش هستند تا با ایجاد یک بنیاد عمومی، امکان همبستگی و گفتگوی ادیان و مذاهب مختلف را فراهم سازند و زمینه ای برای تفاهم و نزدیکی بیشتر مذاهب اسلامی و ادیان دیگر فراهم نمایند.

علامه سید محمد علی حسینی بعنوان یک شخصیت برجستهء دینی - سیاسی، به دعوت سیاستمداران و شخصیت ها و انجمن های دینی فرهنگی، برای شرکت در گفتگوها و کنفرانس های بین المللی به کشورهای متعددی از جمله به عربستان، بحرین، کویت، عراق، اردن، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، آلمان، دانمارک، سوئد، بلژیک، و ترکیه سفر کرده اند. ایشان اخیرآ با حضور در کنفرانس "علما و خطیبان" در بحرین حضور یافتند و سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس را به عهده گرفتند.

 

دفتر علامه سید محمد علی حسینی


  • المصدر : http://www.alhuseini.net/edara/subject.php?id=47
  • تاريخ إضافة الموضوع : 2010 / 03 / 15
  • تاريخ الطباعة : 2024 / 04 / 19